czwartek, 23 lipca 2009

Dolina Pięciu Stawów Polskich

Cudowne widoki w upalny dzień.

Po dniu odpoczynku spędzonym na Gubałówce przyjechaliśmy ponownie na Palenicę Białczańską i ruszyliśmy w kierunku Schroniska w Dolinie Roztoki. Bardzo przyjemny obiekt położony z dala od tłumów w ciszy i spokoju. Za długo jednak nie mogliśmy się rozkoszować tą atmosferą, przed nami długa droga zielonym szlakiem w górę do Doliny Pięciu Stawów Polskich.

Tuż przed wejściem do Doliny naszym oczom ukazał się przepiękny widok - Wodospad Siklawa - największy wodospad w Polsce. Od wodospadu już tylko chwila i znaleźliśmy się u celu naszej wędrówki - w Dolinie Pięciu Stawów Polskich, nad Wielkim Stawem Polskim. Stąd, przechodząc koło Małego Stawu doszliśmy nad Przedni Staw Polski, do Schroniska w Dolinie Pięciu Stawów Polskich.

Schronisko PTTK w Dolinie Pięciu Stawów Polskich, leżące na wysokości 1670 m n.p.m., jest najwyżej położonym schroniskiem turystycznym w Polsce. Do schroniska nie prowadzi żadna droga dojazdowa, a towar dostarczany jest specjalną windą z dołu Doliny Roztoki.

Ze Schroniska w Dolinie Pięciu Stawów Polskich czarnym szlakiem doszliśmy z powrotem do szlaku zielonego i nim wróciliśmy w okolice Wodogrzmotów Mickiewicza, by dalej asfaltową drogą z Morskiego Oka wrócić na parking na Palenicy Białczańskiej.