środa, 11 listopada 2020

Dziewicza Góra w Święto Niepodległości

Spacer w 102 rocznicę odzyskania niepodległości.

W tym roku święto Niepodległości przypada w środę, to też nie mogliśmy wybrać się w dalszą podróż. Naszym dzisiejszym celem stała się Dziewicza Góra. Kierujemy się na północ od Poznania do miejscowości Kicin. Tutaj na parkingu przy pętli autobusowej pozostawiamy samochód. Spacer rozpoczynamy ulicą Wodną. Zauważamy oznaczenie Szlaku Niepodległości. Planowaliśmy iść inaczej ale stwierdzamy, iż w taki dzień jak dzisiaj trzeba wejść na szczyt Szlakiem Niepodległości. Co prawda nie znamy jego przebiegu, jednak ryzykujemy. Jak odczytujemy szlak został wytyczony w 2018 roku z okazji 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Skręcamy w prawo w las.

Szlak jest bardzo dobrze oznaczony. Podążamy za tabliczkami, a równolegle z nami biegnie droga krzyżowa Nie spotykamy zbyt wielu spacerowiczów. Dzisiejsza pogoda nie zachęca do wyjścia na zewnątrz. Jest kilka stopni na plusie, a do tego duża wilgotność, która potęguje odczucie chłodu.

Dochodzimy do ostatniej, czternastej stacji drogi krzyżowej, a zarazem do końca naszego szlaku. Na szczęście nieopodal na drzewie zauważamy żółty szlak turystyczny, którym kontynuujemy wędrówkę.  Po chwili dołączają szlaki koloru niebieskiego i czerwonego. Oznacza to, że zbliżamy się do szczytu.

Krótkie podejście i Dziewicza Góra jest nasza 💪. Ze względu na pandemię wejście na wieżę jest niemożliwe. Robimy krótką przerwę i pamiątkowe zdjęcia

Z Dziewiczej Góry schodzimy kolorem czerwonym w kierunku Czerwonaka. Na krzyżówce dróg skręcamy w lewo za wskazaniami szlakowskazu Drogi św. Jakuba. Ten doprowadza nas z powrotem do ulicy Wodnej w Kicinie. W ten oto sposób zatoczyliśmy kółko. Pozostaje już tylko podejście na parking do samochodu.