sobota, 18 listopada 2017

Zabrze – XXVII Międzywyprawowe Posiedzenie Loży Zdobywców Korony Gór Polski – Kopalnia GUIDO – 18 Listopada 2017

Dzień weryfikacji naszych koronnych osiągnięć.

W końcu nastał ten długo wyczekiwany przez nas dzień😃!
Dzień, w którym będziemy mogli zweryfikować nasze wejścia na koronne szczyty w Polsce. Dzień podsumowujący nasze wszystkie wędrówki górskie, podczas których zdobywaliśmy szczyty z Korony Gór Polski
XXVII Międzywyprawowe Posiedzenie Loży Zdobywców KGP odbędzie się w Zabrzu, w Centrum Kształcenia Praktycznego i Ustawicznego, a pasowanie i nadanie Insygniów Zdobywcy KGP w podziemiach Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego GUIDO. Nasza weryfikacja zaplanowana jest na godzinę 14:00.
Jemy śniadanie w naszej kwaterze w Przyszowicach i ze spokojem zbieramy się do wyjazdu. Na miejsce docieramy ze sporym zapasem czasu. Idziemy się zameldować, pobieramy kopertę z wszystkimi potrzebnymi informacjami, kuponami na ciepły posiłek, biletami na zjazd w podziemia Kopalni GUIDO i oczekujemy na godzinę naszej weryfikacji. Na liście wyczytujemy, że weryfikowani będziemy przez Zespół nr VII. W międzyczasie wykorzystujemy kupony i posilamy się ciepłym żurkiem z chlebem.

Tymczasem minęła godzina 14 a my nadal nie zostaliśmy zweryfikowani. Zauważamy, że Zespół VII, który miał nas weryfikować zbiera się już nawet do wyjścia, więc interweniujemy. Po kilkuminutowej weryfikacji dokumentów przez Członków Loży okazuje się, że nastąpił błąd i ktoś już się zweryfikował na nasze konto 😁.
Błąd został na szczęście szybko naprawiony i już siadamy przed obliczem Lożantów. Weryfikacja przebiegła w bardzo miłej atmosferze. Porozmawialiśmy oczywiście o górach, który szlak najtrudniejszy, którędy szliśmy na szczyty, co sądzimy o projekcie Korona Gór Polski? Członkowie Loży dokładnie przeglądnęli nasze książeczki KGP. Każdy szczyt mieliśmy potwierdzony pieczęcią oraz zdjęciem ze szczytu z datą zdobycia.
Niczym się obejrzeliśmy, a na ostatniej stronie naszych książeczek pojawił się wpis:

Ogarnęła nas wielka radość😄.
Zostaliśmy oficjalnymi Zdobywcami Korony Gór Polski💪😍🙌😄!!!
Pozostało nam już tylko zjechać w podziemia Kopalni na uroczyste pasowanie i nadanie Insygniów Zdobywcy KGP. Ruszamy więc w kierunku Szybu "Kolejowy".

Zdjęcie ze strony naszego Klubu: www.kgp.info.pl

Zjeżdżamy na poziom 320 m pod powierzchnią ziemi. Na początek mamy krótkie zwiedzanie kopalni. Przypominamy sobie jak tu byliśmy w styczniu 2012 roku. Nowością jest przejazd podziemną podwieszaną kolejką, który dostarcza nam wielu nowych przyjemności.

Szybko kończymy zwiedzanie i udajemy się do podziemnej auli w Kopalni GUIDO, gdzie rozpoczyna się właśnie ceremonia. Zaczyna się standardowo powitaniami, przemowami, podziękowaniami. Aż w końcu nastał moment pasowania. Z racji iż na weryfikację zgłosiła się rekordowa liczba chętnych trochę czekamy na naszą kolej. Najpierw odebrali dyplomy wielokrotni zdobywcy KGP, później przyszedł czas na nowych Zdobywców.

W końcu nastąpiła ta chwila. Zostaliśmy wyczytani do pasowania i przechodzimy na scenę. Następuje uroczyste odczytanie "Roty Pasowania na Zdobywcę KGP". Po nim każdy z osobna został pasowany na Zdobywcę oraz wręczone nam zostały Insygnia Zdobywcy Korony Gór Polski w postaci Odznaki ZDOBYWCY KGP, imiennego Dyplomu i Legitymacji.

Zdjęcie ze strony naszego Klubu: www.kgp.info.pl

Na koniec przyszedł czas na wspólne pamiątkowe zdjęcia.

Po zakończeniu ceremonii poszliśmy do podziemnego PUB'u zakupić kopalniane piwo😉.

Od teraz możemy oficjalnie nazywać siebie Zdobywcami Korony Gór Polski 😃!!!

By zdobyć wszystkie 28 szczytów zaliczanych do Korony Gór Polski przeszliśmy łącznie 246,40 kilometra oraz pokonaliśmy 13 317 metrów przewyższeń. Całość zajęła nam nieco ponad 4 lata - zaczęliśmy 29 kwietnia 2013 roku od Szczelińca Wielkiego w Górach Stołowych; zakończyliśmy 26 sierpnia 2017 roku na szczycie Łysicy w Górach Świętokrzyskich, podczas obchodów 20-lecia Klubu Zdobywców Korony Gór Polski.

I tak zakończył się wspaniały dzień. Wracamy do naszej kwatery w Przyszowicach na zasłużony odpoczynek po dniu pełnym wrażeń.