niedziela, 5 lipca 2020

Z widokiem na Karkonosze i nie tylko

Skocznia Narciarska Orlinek, Sołtysia Góra, Wzgórze Krzywoustego, Gościniec "Perła Zachodu", Góra Szybowcowa.

Dzisiejszy dzień spędzimy nieco inaczej niż wczorajszy. Motywem przewodnim nadal będą góry, jednak dzisiaj będziemy je podziwiać z różnych punktów widokowych w okolicy.
I tak po wymeldowaniu zostawiamy jeszcze samochód na parkingu i idziemy na znajdującą się w Karpaczu Skocznię Narciarską Orlinek. Po drodze mijamy punkt Anomalii Grawitacyjnej, w którym to miejscu co chwilę jakiś samochód sprawdza działanie "sił nadprzyrodzonych".

Skocznia Narciarska Orlinek wykorzystywana jest obecnie wyłącznie jako punkt widokowy. W 2004 roku Adam Małysz ustanowił rekord skoczni, oddając skok na odległość 94,5 m.

Wspinamy się na skocznię.

Ze skoczni mamy szeroką panoramę sięgającą od Przełęczy Okraj przez Skalny Stół, Sowią Przełęcz, Czarną Kopę i Śnieżkę, aż do Kopy. Królowa Karkonoszy co jakiś czas ukazuje nam swoje oblicze zza chmur. Jest pięknie 😍.

Podziwiamy Śnieżkę i Kopę, na której szczycie znajdują się zabudowania górnej stacji wyciągu.

Po przeciwnej stronie mamy Góry Sokole z charakterystycznymi szczytami Sokolika i Krzyżnej Góry.

Wracamy po samochód. Po drodze mijamy Dziki Wodospad i niebawem ruszamy w drogę, w kierunku następnego punktu widokowego.

Dojeżdżamy do Jeleniej Góry. Na poboczu ulicy Leśnej parkujemy samochód i ruszamy na krótki spacer na Sołtysią Górę. Na szczycie znajduje się wieża, niedostępna do zwiedzania. Robimy pamiątkowe zdjęcie i wracamy do samochodu.

Przejeżdżamy na kolejny parking na terenie Jeleniej Góry. Po krótkim spacerze stajemy przed Wieżą Widokową na Wzgórzu Krzywoustego.

Po wejściu na wieżę mamy cudowną, szeroką panoramę na Karkonosze, począwszy od Przełęczy Okraj, aż po Szrenicę, a także na starówkę Jeleniej Góry. Rozpoznanie charakterystycznych punktów panoramy ułatwia umieszczona tablica z opisem.
Wyróżniamy charakterystyczne miejsca: Skalny Stół, Sowią Przełęcz, Czarną Kopę, Śnieżkę i Małego Szyszaka tuż przy Przełęczy Karkonoskiej.

Nieco na lewo dostrzegamy Rudawy Janowickie z najwyższym, masywnym szczytem Skalnika, a przed nim charakterystyczne szczyty Sokolika i Krzyżnej Góry, należące do Gór Sokolich. Góry Sokole są częścią Rudaw Janowickich. A na pierwszym planie starówka Jeleniej Góry.

Odwracamy wzrok i na prawo od Śnieżki ukazuje się nam Śmielec, Wielki Szyszak, Śnieżne Kotły i Szrenica.

Stąd również mamy widok na blokowiska Jeleniej Góry.

Sięgamy wzrokiem dalej i ukazuje nam się w oddali Góra Szybowcowa.

Ucieszywszy oczy cudnymi widokami😍 opuszczamy Wzgórze Krzywoustego i udajemy się do Siedlęcina.

Gościniec „Perła Zachodu”, nasz kolejny cel podróży, znajduje się nad Jeziorem Modrym, powstałym poprzez zalanie terenu po wybudowaniu na rzece Bóbr Elektrowni Wodnej. Miejsce jest bardzo urocze ze względu na swoją lokalizację. Zapewne jesienią jest tutaj równie pięknie 😊.

Obiekt posiada niewielkiej wysokości wieżę, na którą oczywiście wchodzimy.

Schodzimy w dół do jeziora żeby stalowym mostkiem przejść na przeciwległą stronę i spojrzeć na „Perłę Zachodu” od drugiej strony.

Wracamy i ruszamy w dalszą drogę do Jeżowa Sudeckiego na Górę Szybowcową.

Po 15 minutach dojeżdżamy na Górę Szybowcową, na której mieści się Aeroklub Jeleniogórski. Góra Szybowcowa jest wspaniałym punktem widokowym. Kupujemy zimny, owocowy koktajl, zasiadamy na polanie i ponownie podziwiamy Rudawy Janowickie, Karkonosze oraz Jelenią Górę ze starówką i nowszą częścią miasta.

Tak szybko nam zleciał czas, że nie wiemy kiedy zrobiło się popołudnie, czas wracać do Poznania.