poniedziałek, 16 sierpnia 2021

Swarna czerwonym szlakiem z drogi wojewódzkiej nr 320

Kończymy zdobywanie Korony Kaczawskiej.

Na dzisiejszy poniedziałek wzięliśmy urlop w pracy, dzięki czemu mogliśmy zostać jeden dzień dłużej w Jeleniej Górze. Po śniadaniu pakujemy bagaże, opuszczamy kwaterę i ruszamy drogą krajową nr 3 w kierunku Poznania. Zanim jednak wrócimy do domu, mamy jeszcze do zrealizowania mały plan na Pogórzu Kaczawskim. W Bolkowie odbijamy na północ, gdzie tuż za miejscowością Świny zatrzymujemy się na parkingu przy drodze wojewódzkiej nr 320. Miejsce to oznaczone jest na mapie jako „Krzyż przydrożny i parking za Świnami”. Zgodnie z nazwą na parkingu znajduje się wysoki, drewniany krzyż.

Przebiega tędy czerwony szlak pieszy prowadzący z Bolkowa przez Park Krajobrazowy "Chełmy" aż do Złotoryi. Za jego wskazaniami ruszamy na krótką wędrówkę.

Zgodnie ze wskazaniami czerwonego szlaku wkraczamy na teren Parku Krajobrazowego "Chełmy" i idziemy przez las około 600 metrów.

Dochodzimy do miejsca, które według mapy znajduje się na wysokości szczytu Swarnej. Na drzewie znajdują się oznaczenia naszego szlaku. Dodatkowo towarzyszy mu zielona ścieżka piesza. Oba znaki podkreślone są wyraźną, bijącą kolorem po oczach, kreską. Tu też spostrzegamy wydeptaną ścieżkę, prowadzącą po prawej w górę. To musi być ścieżka na szczyt! Ruszamy jej śladem.

Krótkie, bo zaledwie 100-metrowe podejście doprowadza nas do rozsypanych skał. Wśród nich, na jednym z drzew dostrzegamy żółtą tabliczkę z oznaczeniem szczytu. Swarna o wysokości 390 m n.p.m. zdobyta!

To ostatni szczyt zaliczany do Korony Kaczawskiej, jaki brakował w naszej kolekcji. Mamy komplet! Korona Kaczawska jest nasza 💪! Niby niewysokie szczyty Gór i Pogórza Kaczawskiego, a ich zdobycie przynosi wiele radości i satysfakcji z własnych dokonań.
To dobry czas na wspomnienie 👉naszych wycieczek po Koronę Kaczawską.

Pełni pozytywnych emocji schodzimy ze szczytu Swarnej do leśnej drogi, którą prowadzi czerwony szlak. Dalej za jego wskazaniami wracamy na parking i ruszamy w drogę powrotną do Poznania.