czwartek, 31 grudnia 2015

Rusinowa Polana - Gęsia Szyja, czyli spojrzenie na Tatry Wysokie

Drugi dzień w zmrożonych Tatrach
przynosi piękne widoki ich najwyższych szczytów.

Wypoczęci po męczącym dniu wczorajszym i pełni nadziei na piękną przygodę budzimy się z samego rana. Za oknem piękne słońce, widać mróz w powietrzu. Plan na dzisiejszy dzień to Rusinowa Polana. Wyjeżdżamy zatem w kierunku Łysej Polany. Zatrzymujemy się na parkingu Wierch Poroniec. Tu zaczyna się zielony szlak, który doprowadzi nas do celu.
Jadąc przez Zakopane zauważamy piękne szopki świąteczne, jedną udaje nam się uwiecznić.

Z parkingu na Wierch Porońcu ruszamy szlakiem koloru zielonego. Już od samego początku towarzyszą nam skąpane w zimowym słońcu panoramy Tatr. Wraz z nimi docieramy na Rusinową Polanę.

Rusinowa Polana to rozległa polana o średniej wysokości około 1200 m n.p.m. Roztaczają się stąd wspaniałe widoki na Tatry Wysokie, zarówno po słowackiej, jak i polskiej stronie.
Robimy przerwę na posiłek i ciepłą herbatę. Nasz szlak prowadzi dalej pod górę po sztucznie wykonanych stopniach. Ruszamy więc. Teraz naszym celem jest Gęsia Szyja.

Po około 45 minutach marszu zdobywamy szczyt Gęsiej Szyi. Jesteśmy na wysokości 1489 m n.p.m. Naszym oczom ukazują się kolejne panoramy Tatr Wysokich. Dostrzegamy również charakterystyczny szczyt Kasprowego Wierchu, zza drzew wyłania się masyw Giewontu, a w oddali po prawej stronie ukazuje się nam Babia Góra w Beskidzie Żywieckim.

Uraczywszy się pięknymi widokami, jak się okazało nie tylko na Tatry, wracamy na Rusinową Polanę. Z daleka słychać warkot helikoptera. Rozglądamy się i... jest! Ktoś potrzebuje pomocy, TOPR bez chwili wahania leci na ratunek.
Na polanę docieramy w momencie gdy słońce schowało się już za szczyty górskie. Nie wygląda już tak pięknie, jak wtedy gdy ją opuszczaliśmy. Za to panorama Tatr Wysokich pozostaje niezmiennie cudowna.

Wracamy z Rusinowej Polany na parking w Wierch Porońcu. Jedziemy do Zakopanego przez Jaszczurówkę, aby zajrzeć jeszcze do Kaplicy Najświętszego Serca Jezusa. Obiekt ten jest typowym przykładem budowli wykonanym w stylu zakopiańskim. Wchodzimy do środka i zauważamy wykonaną z drewna, skromną acz piękną szopkę.