piątek, 1 stycznia 2016

Przysłop Miętusi na dobry początek Nowego Roku

Na pożegnanie starego roku spoglądaliśmy na Tatry Wysokie.
Nowy Rok postanawiamy rozpocząć od widoku na Tatry Zachodnie.

Mamy pierwszy dzień Nowego 2016 Roku! Wstajemy trochę później niż zwykle. Za oknem niezmiennie piękne słońce. Szkoda siedzieć w domu. Ruszamy na kolejną wycieczkę.
Samochód dzisiaj zostawiamy i ruszamy pieszo z Kościeliska - Nędzówki do czarnego szlaku, zwanego Drogą pod Reglami. Nim kierujemy się w stronę Doliny Małej Łąki. Po drodze mijamy kolejną szopkę bożonarodzeniową. Mróz cały czas nie odpuszcza.

Dzisiaj naszym celem jest Wielka Polana Małołącka i dzieli nas od niej jakieś 50 minut marszu żółtym szlakiem Doliną Małej Łąki. Po drodze zauważamy połamane jak zapałki drzewa. To pozostałość jeszcze po wichurze, jaka przeszła nad Tatrami w grudniu 2013 roku.
Po dojściu na Wielką Polanę Małołącką mogliśmy zobaczyć pierwsze panoramy Tatr Zachodnich.

Z Wielkiej Polany Małołąckiej zmieniamy szlak na kolor czarny - to Ścieżka nad Reglami, którą idziemy na Przysłop Miętusi (1189 m n.p.m.). To przełęcz ze wspaniałymi widokami na Tatry Zachodnie, z masywem Czerwonych Wierchów na czele. Dostrzegamy również charakterystyczny szczyt Giewontu.

Nacieszywszy oczy pięknymi widokami wróciliśmy niebieskim szlakiem do Doliny Małej Łąki, którą doszliśmy ponownie do Drogi pod Reglami. Tym czarnym, równoległym do Tatr szlakiem wróciliśmy do Kościeliska.

Wieczorem udaliśmy się jeszcze na krótki spacer po okolicy podziwiać ślicznie podświetlone świąteczne figurki.