piątek, 16 sierpnia 2019

Czarna Góra – Jaworowa Kopa

Zdobywamy Tysięczniki Ziemi Kłodzkiej - DZIEŃ 2

Dzisiejszy dzień ma przynieść jednodniowe pogorszenie pogody. Nie decydujemy się zatem na długą wędrówkę górską, ale też nie rezygnujemy całkowicie z wycieczki. Udajemy się na Przełęcz Puchaczówka, leżącą przy drodze numer 392, łączącej Stronie Śląskie z Bystrzycą Kłodzką. Tu na parkingu zostawiamy samochód i ruszamy na szlak. Dzisiaj poprowadzą nas kolory zielony i czerwony.

Już na wejściu do lasu przekraczamy granicę Śnieżnickiego Parku Krajobrazowego i rozpoczynamy wspinanie się na pierwszy dzisiaj szczyt. Z każdym zdobywanym metrem wysokości spowijają nas coraz gęstsze chmury.

Po około godzinnej wędrówce dochodzimy na wysokość 1205 m n.p.m., zdobywając tym samym szczyt Czarnej Góry. Widzieliśmy go wczoraj z wieży widokowej na Czernicy.
Czarna Góra, obok Tysięczników Ziemi Kłodzkiej, dzięki wybudowanej tu wieży widokowej, zaliczana jest również do odznaki Wież Widokowych Ziemi Kłodzkiej. Jednak stan techniczny wieży nie pozwala na wejście na jej taras. Została ogrodzona dookoła siatką ogrodzeniową.

Jakoś bardzo nie smucimy się faktem niedostępności wieży, gdyż dzisiejsze warunki pogodowe i tak nie pozwoliły by na podziwianie pięknych panoram.
Kontynuujemy naszą wędrówkę szlakami koloru zielonego i czerwonego, kierując się na południe ku Przełęczy pod Jaworową Kopą.

Na Przełęczy pod Jaworową Kopą nasze szlaki rozdzielają się. Zielony skręca w prawo, prowadząc do Międzygórza, czerwony odbija w lewo, w kierunku Schroniska PTTK na Śnieżniku. My kontynuujemy naszą wędrówkę idąc… dalej prosto 😁.
Leśna ścieżka po dosłownie 100 metrach doprowadza nas na szczyt Jaworowej Kopy o wysokości 1138 m n.p.m. To kolejny szczyt z listy Tysięczników Ziemi Kłodzkiej – zdobyty!

Wracamy na Przełęcz pod Jaworową Kopą, skąd dla urozmaicenia nie wracamy na Czarną Górę, a skręcamy na zielony szlak. Ten doprowadza nas na szeroką, asfaltową drogę, którą schodzimy na parking na Przełęczy Puchaczówka. Około 700 metrów przed parkingiem, z lewej strony, dołączył do nas szlak koloru niebieskiego z Międzygórza.

Po dojściu do samochodu, przejechaliśmy jeszcze około 300 metrów w dół, w kierunku Bystrzycy Kłodzkiej do Bacówki, gdzie przy lokalnych serkach i żętycy rozsiedliśmy się wygodnie w promieniach przebijającego się przez chmury co jakiś czas słońca.
Niestety nasze błogie lenistwo zostało brutalnie przerwane przez nadciągającą burzę.
Dopiero wieczór przyniósł słońce, co zapowiadało piękny jutrzejszy dzień.