czwartek, 15 lipca 2010

Pravcicka Brama - z wizytą w Szwajcarii Czeskiej (Czechy)

Jednodniowy wypad z Karpacza do Szwajcarii Czeskiej
to prawie 300 km drogi, ale było naprawdę warto!

Z Karpacza wyjechaliśmy wcześnie rano kierując się w stronę granicy polsko-czeskiej i dalej ku położonej po czeskiej stronie miejscowości Frydlant. Tu zatrzymaliśmy się na chwilę aby zobaczyć jeden z największych zamków w Czechach.

Szybko ruszyliśmy dalej w kierunku miejscowości Mezni Louka. Przekroczyliśmy jeszcze po drodze granicę czesko-polską, dalej polsko-niemiecką i ostatecznie niemiecko-czeską by dotrzeć do Szwajcarii Czeskiej.
Samochód zostawiliśmy na parkingu w Mezni Louka i udaliśmy się do miejscowości Mezna, w której schodzi się do wąwozu rzeki Kamenice.

Podziwiając piękne formacje skalne doszliśmy do przeprawy łódkami - Soutesky Kamenice. Przepłynęliśmy do miejscowości Hrensko podziwiając po drodze kolejne formacje skalne przypominające np. głowę delfina czy Skalną Rodzinkę.

W miejscowości Hrensko wyszliśmy z wąwozu rzeki Kamenice na asfaltową drogę i podążyliśmy nią czerwonym szlakiem w kierunku Pravcickiej Bramy. Przy skrzyżowaniu Tri Prameny należało odbić w las, którym cały czas pod górę dochodziło się do Skalnej Bramy. Przepiękne widoki - naprawdę gorąco polecamy!

Urzeczeni pięknem bramy i otaczającego ją kanionu ruszyliśmy dalej. Nasza wędrówka prowadziła wzdłuż skał kanionu aż do miejscowości Mezni Louka, w której zostawiliśmy samochód.