poniedziałek, 19 lipca 2010

Zakręt Śmierci i Zamek Czocha

Przejeżdżamy z Zamku Chojnik do Zamku Czocha.

Po zejściu ze znajdującego się na szczycie góry Chojnik zamku przyjechaliśmy do Szklarskiej Poręby. A dokładnie w górne jej rejony, gdzie na drodze wojewódzkiej nr 358 znajduje się chyba najbardziej znany zakręt w Polsce, zwany Zakrętem Śmierci.

Droga zakręca tu o 180 stopni, a nazwa wzięła się oczywiście od licznych wypadków, które miały tu miejsce. To również punkt widokowy na Kotlinę Jeleniogórską, jednak trochę zarośnięty drzewami i krzewami, przez co widok jest mocno ograniczony.

Ruszamy w dalszą drogę. Jedziemy do miejscowości Sucha, gdzie mamy w planie odwiedzić Zamek Czocha.
Dojeżdżamy na miejsce, samochód zostawiamy na zamkowym parkingu i udajemy się do kasy po bilety wstępu. Wykupujemy zwiedzanie z przewodnikiem i czekamy na swoją godzinę wejścia.

Do zamku wchodzimy przez kamienny most przerzucony nad dawną fosą, dzisiaj zarośniętą trawą i pojedynczymi drzewami.

Za przewodnikiem ruszamy na zwiedzanie zamkowych wnętrz i ukrytych w nich tajnych przejść.

Na koniec obchodzimy ogrody zamkowe.

Opuszczamy zamkowe mury i wracamy na parking do samochodu. Jedziemy do naszej kwatery w Karpaczu na obiad i spakować bagaże. To koniec naszych tegorocznych wakacji, czas wracać do Poznania.