poniedziałek, 10 października 2016

Skrzyczne - najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego

Wejście na Skrzyczne - pierwszy koronny szczyt tego wyjazdu.

Jedziemy z Ustronia do Szczyrku. Zwiedziliśmy już z samego rana skocznię narciarską im. Adama Małysza, o czym przeczytacie TUTAJ. Teraz chcemy powędrować trochę po górach. Dojeżdżamy do Szczyrku w okolice dolnej stacji wyciągu i tu na parkingu wzdłuż drogi zostawiamy samochód. Wędrówkę rozpoczynamy idąc bezpośrednio pod górę wzdłuż słupów, na których zawieszony jest wyciąg. Jest stromo. Przy dziesiątym słupie osiągamy niebieski szlak. On zaprowadzi nas na sam szczyt. Początkowo szlak biegnie lasem, ciężko mówić o jakichś widokach. Jednak wraz ze wzrostem wysokości las przerzedza się i naszym oczom ukazuje się panorama Szczyrku i lekko schowane w chmurach pasmo Klimczoka i Szyndzielni.

Tymczasem dochodzimy do stacji pośredniej wyciągu na Skrzyczne. Tutaj podążając za znakami szlaku niebieskiego wchodzimy ponownie w las. Po chwili jednak zauważamy w oddali duży akwen wodny. Sprawdzamy na mapie i okazuje się, że to Jezioro Żywieckie. Piękny widok.

Im większej wysokości nabieramy, im bliżej szczytu się znajdujemy tym coraz więcej pojawia się śniegu. Na szczęście jest w miarę dobrze ubity przez naszych poprzedników na szlaku i bez większych problemów idziemy przed siebie. Po chwili naszym oczom ukazuje się maszt radiowo-telewizyjny. To znak, że zbliżamy się do szczytu. Przechodzimy obok Schroniska PTTK Skrzyczne, jeszcze kilka kroków w górę i osiągamy najwyższy punkt Beskidu Śląskiego. Pierwszy beskidzki szczyt jest w naszej kolekcji. Skrzyczne o wysokości 1257 m n.p.m. zdobyte!

Schodzimy ze szczytu do Schroniska PTTK Skrzyczne. Odpoczywamy chwilę, posilamy się i odnajdujemy kamerę, z której widok tyle razy obserwowaliśmy przez internet. A teraz i my tu jesteśmy!

Szczęśliwi zdobyciem pierwszego koronnego szczytu w Beskidach schodzimy do górnej stacji wyciągu i kupujemy bilety na zjazd. Chcemy szybko powrócić do Szczyrku, gdyż w planie mamy jeszcze jedno miejsce do odwiedzenia dzisiejszego dnia. A co to będzie? Zobaczcie już teraz TUTAJ.