niedziela, 9 października 2016

Trójstyk Jaworzyński i Ochodzita - pierwsze spotkanie z Beskidami

Tym razem spotykamy się ze Słowacją i Czechami.

Zwiedziwszy Galerię Sportowych Trofeów Adama Małysza w Wiśle, o czym możecie przeczytać TUTAJ, jedziemy przez Istebną i Jaworzynkę dalej na południe. Naszym celem jest niewielki parking w miejscowości Jaworzynka-Trzycatek, tuż koło pętli autobusowej. Biegnie tędy zielony szlak, którym udamy się na spotkanie z naszymi sąsiadami.
Idziemy wąską wyasfaltowaną drogą o niewielkich przewyższeniach, którą dochodzimy do granicy polsko-czeskiej - tym samym spotykamy pierwszego sąsiada. Teraz wzdłuż granicy schodzimy jeszcze kawałeczek na południe po wybrukowanym chodniku i do naszej dwójki dołącza Słowacja. Znajdujemy się na Trójstyku Jaworzyńskim - miejscu, w którym schodzą się granice trzech państw Polski, Czech i Słowacji.

Z Trójstyku wracamy tą samą drogą na parking, gdzie zostawiliśmy samochód. Udajemy się teraz w kierunku Koniakowa. Jednak nie tylko po to aby obejrzeć wyroby koronkarskie. Znajduje się tutaj niewielki szczyt o wysokości 894 m n.p.m. To Ochodzita, z której roztaczają się piękne panoramy na okoliczne góry i miejscowości.

I wracamy z Koniakowa do Ustronia na zasłużony po całym dniu wrażeń odpoczynek. Jutro czeka nas kolejny ciekawy dzień.