niedziela, 9 sierpnia 2020

Odwiedzamy kolejne punkty widokowe województwa dolnośląskiego

Zamek Kessela, Park Maciejowa, Wieża widokowa w Radomierzu, Wieża widokowa na Wieżycy koło Dobromierza.

W niedzielny poranek pakujemy bagaże, opuszczamy naszą kwaterę w Przesiece i ruszamy do Bukowca. Tu parkujemy samochód na poboczu drogi i dalej już pieszo ruszamy w kierunku ruin Zamku Kessela. Po krótkim podejściu ścieżką przez pole, odwracamy wzrok i ukazuje nam się panorama Karkonoszy. Ze smutkiem stwierdzamy, iż dzisiaj przejrzystość powietrza nie jest tak dobra jak wczoraj.

Mijamy tablicę wskazującą, iż zostały nam 3 minuty do dojścia na szczyt. Okazuje się, że podejście faktycznie jest krótkie ale dość strome.

Ostatecznie dochodzimy pod wieżę i ruiny Zamku Kessela. Wchodzimy na taras widokowy na wieży.

Mamy przed sobą całkiem szeroką panoramę. Patrząc od lewej widoczny jest Skalnik w Rudawach Janowickich, pośrodku Śnieżka - najwyższy szczyt całych Sudetów, dalej grzbiet obniża się w kierunku Przełęczy Karkonoskiej.

Po przeciwnej stronie za drzew wyłaniają się wierzchołki Sokolika i Krzyżnej Góry w Górach Sokolich.

Wracamy do samochodu i przejeżdżamy do Maciejowej, stanowiącej cześć miasta Jelenia Góra. Chcemy udać się do Parku Maciejowa, co okazuje się nie być wcale takim łatwym, gdyż nie wiemy gdzie jest wejście do parku i gdzie znajduje się parking. Z pomocą przychodzi na szczęście współczesna technologia. Udaje nam się znaleźć informację w internecie, że wejście znajduje się przy ulicy Wrocławskiej 68, jednak nie ma tu żadnego parkingu.
Dojeżdżamy na miejsce i zostawiamy samochód na poboczu przy składzie budowlanym. Podążamy asfaltową uliczką w górę, mijamy szlaban i już jesteśmy w parku.
Park lata swojej świetności ma dawno za sobą. Teraz grupa miłośników stara się przywrócić to miejsce turystom. Są tablice informacyjne oraz kierunkowe. Możemy się dowiedzieć, że na terenie parku był kiedyś pałac. Podążamy parkowymi alejkami za kolorem czerwonym w kierunku wieży.

Dochodzimy pod wieżę, której stan techniczny nie jest najlepszy. Na chwilę obecną nie ma możliwości wejścia na górę.

Teraz swoje kroki kierujemy do mauzoleum, na widok którego jednogłośnie stwierdzamy, że kiedyś był to piękny budynek.

Opuszczamy park, wsiadamy do samochodu i jedziemy na spotkanie z kolejną wieżą widokową. Dojeżdżamy do Radomierza, gdzie na parkingu zostawiamy samochód i podchodzimy pod wieżę. Niestety w tym sezonie, ze względu na pandemię koronawirusa, wieża jest zamknięta. Nie pozostaje nam nic innego jak przejazd pod kolejną wieżę widokową. Jedziemy do Dobromierza.

W Dobromierzu zjeżdżamy z drogi krajowej nr 5 w lewo i po chwili parkujemy samochód na poboczu pod szczytem Wieżycy. Ruszamy w górę. Szybko dochodzimy na szczyt, na którym znajduje się cel naszej krótkiej wędrówki. Wieża okazuje się być terenem prywatnym. W środku spotykamy właściciela, który udostępnia nam wejście na górę za zakup pamiątek. Dodatkowo przybija nam pieczątkę w książeczkach GOT.

Taras widokowy na szczycie wieży jest zabudowany, a widok mocno ograniczony przez brudne szyby. Dostrzec możemy Jezioro Dobromierskie oraz pobliskie pasma górskie.

Schodzimy z wieży, wracamy do samochodu i jedziemy do Poznania. Na dziś koniec atrakcji.

Parametry wędrówki do Zamku Kessela:

Parametry wędrówki na wieżę widokową Maciejowa: