sobota, 15 czerwca 2013

Hrebienok i Wodospady Zimnej Wody (Słowacja)

Pierwszy górski spacer w Tatrach Słowackich.

Odwiedziwszy Szczyrbskie Jezioro, nad którym mogliśmy spojrzeć na piękno Tatr Słowackich, o czym przeczytacie TUTAJ, pojechaliśmy do Starego Smokowca, skąd mogliśmy wjechać kolejką na szczyt Hrebienoka (1285 m n.p.m). Na stokach góry bardzo dobrze widoczna jest potęga natury - ogołocone z drzew zbocze w wyniku huraganu, jaki nawiedził te rejony w 2004 roku.

Po wjechaniu szczyt Hrebienoka (1285 m n.p.m.) ruszamy zielonym szlakiem ku Dolinie Zimnej Wody i znajdującymi się w niej Wodospadom Zimnej Wody. Już na samym początku wyłania się przed nami ogrom Łomnickiego Szczytu (2634 m n.p.m.), drugiego co wysokości szczytu Tatr.

Przechodzimy koło budynku schroniska "Bilikova chata", za którym po chwili ukazuje nam się cel wędrówki - Wodospady Zimnej Wody.

Kontynuując wędrówkę zielonym szlakiem doszliśmy do Rainerovej chaty, koło której wkroczyliśmy na czerwony szlak, tak zwaną Magistralę Tatrzańską. Za jej znakami wróciliśmy na szczyt Hrebienoka i zjechaliśmy kolejką z powrotem do Starego Smokovca.