poniedziałek, 10 czerwca 2013

Zator i Inwałd - Park Mitologii i Park Miniatur

„Podróż” dookoła świata.

Zaczęliśmy wakacje. Jesteśmy w drodze w Tatry, gdzie zamierzamy spędzić najbliższe dwa tygodnie. Po drodze mamy w planie dłuższy przystanek w miejscowościach Zator i Inwałd. W tej pierwszej nasze zainteresowanie wzbudził Park Mitologii.
Na lądzie i wodzie ustawiono figury przedstawiające postaci z Mitologii greckiej. Znajdziemy tu wielu greckich bogów, herosów i inne mitologiczne stworzenia. W końcu można stanąć z mitycznym Zeusem czy Ateną twarzą w twarz.

W ramach biletu wstępu można popłynąć również między figurami specjalnym tramwajem wodnym.

Niewątpliwą atrakcją jest również możliwość wejścia do Konia Trojańskiego 😁.

Obeszliśmy całą przestrzeń, ruszamy w dalszą drogę. Teraz naszym celem jest druga z wymienionych już miejscowości. Jedziemy do Inwałdu. Znajduje się tam kilka parków tematycznych. Nas zaciekawił Park Miniatur „Świat Marzeń” prezentujący zabytki niemal z całego świata. Idziemy zatem w podróż dookoła świata.

Kilka z tych miejsc mieliśmy już okazję oglądać na żywo, jak na przykład most w Mostarze.

Również Brama Brandenburska z Berlina czy Zamek Królewski z Warszawy są nam znajome.

Przy miniaturze ateńskiego Akropolu przypomniała nam się cudowna wycieczka objazdowa po Grecji, którą mieliśmy przyjemność odbyć dwa lata temu.

Ku naszemu miłemu zaskoczeniu mamy tu również poznański Ratusz.

Jest i Giewont, cel na te wakacje, na jedną z naszych wędrówek górskich po Tatrach.

Przed dalszą podróżą zażywamy jeszcze trochę relaksu w wesołym miasteczku, gdzie z koła młyńskiego spoglądamy z góry na cały świat w miniaturze.

Na koniec jeszcze przejażdżka na „Balerinie” i „Łodzi pirackiej”, i ruszamy w dalszą podróż do Kościeliska, gdzie mamy zarezerwowane noclegi.