poniedziałek, 6 października 2014

Połonina Caryńska

Pierwsza z tych najbardziej znanych - Połonina Caryńska.

Drugi dzień już od samego rana dobrze wróżył. Delikatne chmurki, świecące słońce. Ruszamy więc na szlak! Przyjeżdżamy ponownie na Przełęcz Wyżniańską. Tym razem jednak będziemy wędrować po jej północnej stronie. Startujemy zielonym szlakiem na Połoninę Caryńską oglądając po drodze rozległe panoramy. Widzimy również szlak, którym wędrowaliśmy wczoraj.

Grzbiet Połoniny Caryńskiej osiągamy po około 1,5-godzinnej wędrówce. Spotykamy się tutaj z czerwonym szlakiem - to Główny Szlak Beskidzki, który będzie nam towarzyszył przez pewien czas.
No i teraz dylemat... lewo czy prawo? Na szczęście wszystko wcześniej rozplanowaliśmy. Idziemy najpierw w prawo zdobyć szczyt połoniny o wysokości 1234 m n.p.m.

Osiągnąwszy wysokość 1234 m n.p.m. odpoczywamy chwilę na znajdujących się tutaj ławeczkach i podziwiamy piękne widoki, jakie nas otaczają z każdej strony. Z Połoniny Caryńskiej szlak czerwony prowadzi dalej na dół do Ustrzyk Górnych, małej miejscowości stanowiącej idealny punkt wypadowy na wycieczki górskie. My jednak wracamy aby zdobyć drugi kraniec połoniny, który jest jednocześnie najwyższym jej punktem.

Kruhly Wierch (1297 m n.p.m.) jest najwyższą kulminacją Połoniny Caryńskiej. Główny Szlak Beskidzki schodzi tutaj do Brzegów Górnych (Berehów Górnych). Tak też idziemy zdobywając po drodze kolejne wspaniałe, jesienne panoramy.

Z Brzegów Górnych trzeba było wrócić do samochodu. Powędrowaliśmy więc szosą z powrotem na Przełęcz Wyżniańską w nieodłącznym towarzystwie bieszczadzkich połonin.