czwartek, 22 września 2011

Nafplio - wejście na Twierdzę Palamidi (Grecja)

W czasie odpoczynku od zabytków starożytności zdobywamy twierdzę
z przełomu XVII i XVIII wieku.

Z miasta starożytnej sztuki lekarskiej - Epidauros, przyjechaliśmy do Nafplio. W tym położonym nad Zatoką Argolidzką mieście zrobimy krótki odpoczynek od zabytków starożytności.
Nad Nafplio góruje twierdza wybudowana przez Wenecjan na przełomie XVII i XVIII wieku. I to ona staje się naszym celem.

Rozpoczynamy wspinanie się na wysokie na 216 metrów wzgórze. Z każdym krokiem nabieramy wysokości i ukazują nam się coraz to piękniejsze widoki. Dostrzegamy położoną w całości na wysepce Twierdzę Bourtzi. Zabudowania Nafplio stają się coraz mniejsze.

Jeszcze kilka schodów do pokonania i twierdza na wzgórzu będzie zdobyta.

Zmęczeni docieramy w końcu na szczyt. Liczne schody pokonane, a górująca nad miasteczkiem Twierdza Palamidi zdobyta! Możemy rozkoszować się wspaniałymi widokami na miasto i całą Zatokę Argolidzką.

Wśród licznych zabudowań Nafplio dostrzegamy rynek. To na niego pójdziemy po zejściu ze wzgórza.
Schodzimy zatem z Twierdzy Palamidi z powrotem do centrum miasta. Przechodząc wśród kamiennej zabudowy docieramy na widziany z góry rynek.

Kamienne płyty na rynku wyglądają jakby przed chwilą padał tu deszcz. Tymczasem są one tak wyczyszczone, wręcz wypucowane przez lokalnych sprzedawców, sprawiając tylko złudne wrażenie mokrych.

Z Naflio wracamy do hotelu w Tolo. To nasz drugi i ostatni nocleg w tej nadmorskiej miejscowości. Jutro ruszamy do starożytnej Olimpii.