czwartek, 6 września 2012

Trogir (Chorwacja)

Położone na wyspie historyczne centrum miasta witało nas już z daleka.

Ze Splitu przyjechaliśmy do Trogiru. Mamy piąty dzień wycieczki. Zanim wejdziemy do zabytkowego centrum miasta idziemy jeszcze na targ. Od kolorów i cudownych zapachów produktów, dodatkowo pięknie eksponowanych można dostać zawrotu głowy. Wszystko tak świeżo i zdrowo wygląda, że aż żal nie kupić. Jednak przed nami jeszcze spacer po mieście. Wrócimy na zakupy na końcu zwiedzania.

Przez Bramę Lądową z figurą św. Jana z Trogiru wchodzimy do historycznego centrum miasta. Św. Jan z Trogiru jest patronem miasta.

Dochodzimy do Katedry św. Wawrzyńca. Sąsiaduje ona z Placem Jana Pawła II, przy którym znajduje się również, zwieńczona wieżą zegarową, Loggia pełniąca dawniej funkcję sądu.

Przechodząc przez główne wejście do katedry, ozdobione przepięknym XIII-wiecznym portalem, znaleźliśmy się w jej wnętrzu.

W katedrze znajduje się kaplica św. Jana Ursiniego, patrona Trogiru, z sarkofagiem świętego oraz przepięknie zdobiona Kaplica Chrzcielna.

Wspinamy się jeszcze na wieżę katedralną spojrzeć z góry na miasto. Pod nami jest Plac Jana Pawła II. Oprócz dawnego sądu znajduje się na nim również, na lewo, budynek ratusza.

Z wieży katedralnej schodzimy z powrotem na Plac Jana Pawła II. Spoglądamy jeszcze raz na dominującą nad miastem wieżę i idziemy na Rivę.

Riva to główny deptak w Trogirze, który prowadzi do Twierdzy Kamerlengo, zbudowanej przez Wenecjan w 1420 roku.

No i przyszedł czas na zakupy. Zakończyliśmy zwiedzanie Trogiru, wracamy ponownie na bazar.

Z Trogiru przejeżdżamy dalej na północ w okolice miejscowości Szybenik. Najbliższy nocleg mamy w kompleksie hotelowym Solaris.