poniedziałek, 9 lipca 2018

Rovaniemi – Oulu – Laukaa (Finlandia)

Z wizytą u Świętego Mikołaja.

Wyprawa Skandynawia – Dzień 10:

Po śniadaniu opuszczamy hotel i jedziemy do Rovaniemi, do Wioski Świętego Mikołaja. Witają nas Elfy, które prowadzą przed oblicze Świętego. Mamy niepowtarzalną okazję uścisnąć dłoń Mikołaja i wykonać sobie z nim pamiątkowe zdjęcie. On naprawdę istnieje! 😄

Wychodzimy z domu Świętego Mikołaja, mamy teraz czas wolny na wędrówki po wiosce. Udajemy się na pocztę, zakupujemy pocztówki i znaczki. Wypełniamy kartki, naklejamy znaczki i wrzucamy do czerwonej skrzynki. Pocztówki powinny dojść do Polski dopiero w grudniu… no zobaczymy 😉.

Wioska Świętego Mikołaja znajduje się na Kręgu Polarnym. Absolutnie nie wskazuje tego dzisiejsza pogoda, gdyż na termometrze + 25°C.

Nie możemy oprzeć się przyjemności nakarmienia reniferów. A jest taka możliwość w wiosce. Dokonujemy opłaty za wstęp, otrzymujemy gałązki, którymi już po chwili karmimy zwierzęta. Od białego renifera nie możemy się opędzić, widocznie jest bardzo głodny od rana 😂.

Nad drogą przechodzącą wzdłuż Wioski Świętego Mikołaja przerzucono duży „cyrkiel”, który również wskazuje, iż znajdujemy się na Kole Podbiegunowym.

Po wielu atrakcjach od samego rana opuszczamy wioskę Świętego i ruszamy w dalszą podróż. Przejeżdżając przez pokryte lasami i jeziorami tereny Finlandii docieramy do miejscowości Oulu, gdzie mamy przerwę na spacer po mieście. Udajemy się do katedry, w której zaskakuje nas… kącik zabaw dla dzieci.

Wędrujemy wśród kolorowych domków tego położonego nad Zatoką Botnicką miasta. Odwiedzamy halę targową, gdzie zakupujemy lokalne specjalności z rybą. Taki skromny lunch.

Z Oulu jedziemy dalej na południe Finlandii do miejscowości Laukaa, gdzie będziemy dzisiaj nocować wśród lasów i jezior. Wieczorem wychodzimy na niewielką plażę zanurzyć nogi w zimnych fińskich wodach.

Jutro wracamy do zwiedzania miast, a zaczniemy od stolicy Finlandii.

P.S. Dzisiaj, 06.12.2018 r., możemy oficjalnie potwierdzić, że dokładnie w Mikołajki wszystkie wysłane przez nas z Wioski Świętego Mikołaja pocztówki dotarły do swoich adresatów 😄!!! Dodatkowo podbite piękną pieczątką z reniferkiem 😁.